A jó szövegírás a szövegíró felkészültségével kezdődik. Valószínűleg mindenki olvasott már olyan könyvet, amelyet egyszerűen képtelen volt letenni a minőségi szöveg miatt.
Ez nemcsak az izgalmas, fordulatos krimik vagy kalandregények esetében lehetséges, ugyanis akár egy nagy hozzáértéssel megírt szakkönyv szövege is lebilincselő lehet a megfelelő olvasó számára.
Aztán bizonyára akadt már olyan olvasmány is a kezed ügyébe, amivel egyszerűen nem voltál képesek megbírkózni, bármennyire is népszerű, vagy akár klasszikus műről is volt szó.
Az igazán tehetséges szövegírót elsősorban arról ismerjük meg, hogy képes fenntartani az érdeklődésünket oly mértékben, hogy alig várjuk a folytatást vagy annyi lebilincselő a szöveg, hogy még évekkel később is emlékezünk rá vagy idézünk belőle.
A jó szövegírás alapvető szabályai
A szövegírás szabályai közé tartozik tehát az olvasók felcsigázása. Legyen szó akár irodalomról, akár reklámszövegekről, a lényeg, hogy az író vagy szövegíró kíváncsivá tegye az olvasóját és hogy a közölt információk valamilyen módon befészkeljék magukat az olvasók agyába.
Ez persze könnyen megoldható, csak egy aránylag jól megírt szövegre van szükségünk, amelyet valamilyen módon újra és újra a tömegek elé tárunk és az eladások mértéke máris növekedő tendenciát fog mutatni.
Ha egy marketing szöveg írása a cél, akkor lehetőleg igyekezz baráti hangnemet megütni a potenciális vásárlókkal, mintha legalábbis régi ismerőseid figyelmét próbálnád felhívni valami igazán remek, számára hasznos dologra.
Ami szintén nagyon fontos: sokan követik el azt az óriási hibát, hogy a reklámozás során hetet-havat összehordanak a termékeikről, fantasztikus, ámde valótlan tulajdonságokkal ruházzák fel azokat, amely rövidtávon talán növeli a bevételt, mivel az emberek eleinte kíváncsiak lesznek a csodatevő árura, ám amint kiderül a turpisság, bizony oda lesz a bevétel is.
Összegezve tehát: amit írsz, az legyen mindig érdekes, a mondandónk keltse baráti jótanács benyomását, valamint termékeinknek mindig csak azokat a remek tulajdonságaikat hangsúlyozd ki, amelyekkel valóban rendelkeznek.
Ha úgy véled, a marketing szöveg megírása szakemberért kiállt, akkor keresd fel a marketing-szovegiro.hu-t bátran!