A Netflix reklámos előfizetési csomagja 70 millió felhasználót vonzott

Szerző képe

By Marketinges

Az elmúlt időszakban a Netflix jelentős növekedést tapasztalt reklámos előfizetési csomagjának népszerűségében, amely mostanra 70 millió felhasználót számlál világszerte.

Ez a szám jelentős ugrás a májusban bejelentett 40 millióhoz képest. A streaming óriás folyamatosan építi ki reklámos szolgáltatását, amely 2022-ben indult.

A reklámos csomag növekedésének okai

Amy Reinhard, a Netflix reklámrészlegének elnöke szerint a cég minden országban stabil növekedést tapasztal a tagsági bázisokban.

Az új előfizetések több mint 50%-a már a reklámos csomagokra vonatkozik, ami jelentős átalakulást jelez a streaming szolgáltatások piacán. Ezzel a Netflix közelebb került ahhoz, hogy a hagyományos tévézés alternatívájává váljon.

A prémium előfizetések csökkentek?

Bár a Netflix büszkén jelenti be a reklámos csomag növekedését, nem közölt adatokat arról, hogy a meglévő előfizetők közül hányan váltottak a drágább prémium csomagokról a reklámos csomagra. Ez felveti annak lehetőségét, hogy a növekedés egy része a prémium előfizetők downgrade-jének köszönhető.

Sokan köztük szívesen néznek néhány reklámot egy-egy sorozat epizód közben, például evés közben. Ez arra utalhat, hogy a reklámos csomag vonzó alternatíva azok számára, akik költséghatékonyabb megoldást keresnek. Azonban felmerül a kérdés, hogy ezzel a stratégia a drágább csomagok népszerűségét csökkenti-e.

A hirdetési bevételek és a nagyobb cégek érdeklődése

A reklámos csomag növekedése azonban új lehetőségeket is teremt a Netflix számára. Az idei növekedési hullám olyan nagyobb cégeket vonzhat, amelyek jelentős reklámköltéseket tudnak fordítani a platformra. Például az NFL karácsonyi élő közvetítésére a Netflix már most eladta az összes reklámhelyet. Ez is bizonyítja, hogy a cég egyre nagyobb szerepet szán az élő közvetítéseknek, beleértve a birkózó eseményeket, főzőműsorokat és talk show-kat.

A Netflix újítása, hogy bizonyos sorozatokhoz tematikus reklámokat kapcsol. Például a következő Squid Game évad során a Kia egy háromrészes összekapcsolt reklámot fog megjeleníteni. Az ilyen kreatív megoldások tovább növelhetik a hirdetők érdeklődését, hiszen a reklámok szervesen kapcsolódhatnak a tartalomhoz.

A Netflix reklámos csomagja egyértelműen sikeres lépésnek bizonyult, hiszen új felhasználók millióit vonzotta a platformra. Ugyanakkor az, hogy mennyire sikerül hosszú távon fenntartani a növekedést és megőrizni a prémium előfizetők bázisát, még kérdéses. Az élő közvetítések és a tematikus reklámok azonban olyan innovációk, amelyek további bevételi lehetőségeket nyithatnak meg a cég számára.