Ha a felhasználó anélkül hagyja el a céloldaladat, hogy végigolvasta volna azt, akkor valószínűleg valamit rosszul csináltál. Ez két problémát is rejt magában.
Egyrészt a látogatód nem kapta meg azt az információt, amiért az oldaladra kattintott, másrészt a landin page-ed nem teljesítette a feladatát.
Mi a sikeres céloldalak titka?
1. A landing page-ed legyen egyszerű és áttekinthető
Az egyik legnagyobb ellenséged a céloldal készítése kapcsán a bonyolultság. Sokan esnek abba a hibába, hogy ugyanolyanra formázzák azt, mint bármelyik oldalt a webhelyen: rengeteg kép, oldalsávok, navigációs menü, gombok és szövegek tömkelege.
A céloldalad tekintetében törekedj az egyszerűségre, és ne próbáld tovább navigálni onnan a felhasználót például a kezdőlapodra vagy a blogodra (ha csak nem az a landing page küldetése).
Ne felejtsd el, hogy a céloldalad üzlet és nem művészet. Gondold át és határozd meg a célt, amiért ide szeretnéd vonzani a látogatókat, a landing page-ed pedig csak az ehhez szükséges információkat tartalmazza és ne többet!
2. Az egyedi cél meghatározása
Ahogyan a fentiekben már említésre került, nincs sikeres landing page világosan meghatározott cél nélkül. Ha webshopot üzemeltetsz, akkor például lehet az a célod, hogy egy akciós terméket népszerűsíts.
Ez egy világos, határozott és kézzelfogható cél. Amennyiben a webshopod nem alkalmas arra, hogy egyetlen terméket szembetűnően kiemelj a többi közül, akkor jön képbe a landing page.
A céloldaladat e köré az egyetlen termék köré kell felépítened mindenféle sallang és figyelmet elterelő momentum nélkül. Csak úgy helyezz el képet, linket, cselekvésre felhívó gombot, ha az a célmeghatározásodban szerepelt.
3. Ha a tartalom a király, az áttekinthetőség a királynő
Tartsd szem előtt, hogy nem egy doktori disszertációt kell megfogalmaznod a céloldaladra. A tudományos, mélyértékelő szövegeket igen embert próbáló feladat olvasni, és el is riasztja az átlagos felhasználót. Használj rövid, cselekvésre felszólító mondatokat: Kattints ide, Iratkozz fel, Tekintsd meg.
A finomságot, körülírást, leíró jellegű fogalmazást hagyd meg a regényírók számára, a te feladatod egy üzletileg sikeres céloldal összerakása. Legyél világos és követhető, végig tudd, hogy mit szeretnél elérni. Hagyd a Kérjük, Javasoljuk, Talán szavakat! Pontosan hozd a látogatók tudtára, hogy mit szeretnél tőlük.
Egy valamiben azonban legyél különösen körültekintő, ez pedig a helyesírás. Nincs ugyanis elrettentőbb annál, mikor egy weboldalon olyan szöveggel próbálnak valamit eladni neked, ami hemzseg a helyesírási hibáktól. A helyesírási hibák a vállalkozás hitelességét rombolják, így mindig ellenőrizd (akár többször is) a leírtakat.
4. Tartsd meg az ígéreted
Mennyire magától értetődőnek tűnik, igaz? Pedig elég megnézned néhány Facebook hirdetést, hogy lásd, mennyire nem így van.
Ha nem akarsz a weboldaladról azonnal bosszúsan távozó látogatókat, akkor céloldaladnak (és az azt hirdető felhívásoknak) azt kell tartalmaznia, amit ígértél.
Az online kampányok egyik (ha nem a) legnagyobb kudarca, amikor a felhasználó egy szépen szövegezett címre kattint, majd olyan céloldallal szembesül, aminek köze nincs hozzá.
5. Tesztelj, tesztelj és tesztelj
Céloldalad hatékonysági mérésének legjobb eszköze a tesztelés. Ha nem működik valami, próbáld másként: használj vastaggal szedett címsorokat, tegyél ki nagyobb cselekvésre felhívó gombot, fogalmazd át a szövegezést.
Néha nagy segítség a friss szem, kérj meg valakit, hogy olvassa végig a céloldalad mondatait, majd ossza meg veled a felmerülő gondolatait.