3 hatékony célkitűzési példa a sikeres marketing érdekében

Mi is az a smart cél vagy intelligens célkitűzés? Olyan konkrét, általában rövid távú cél, mely megvalósítása nem okoz különösebb nehézséget, végeredménye azonban szemmel látható, kidomborodó.

Reális, számszerűsíthető és koncentrált, így pontosan meghatározható az elvárás.


Mielőtt a konkrét példákba belemennénk, nézzük, hogyan épül fel egy S.M.A.R.T. célkitűzés a gyakorlatban:

  • Specific – Specifikusság: Minden egyes marketing cél egyedi felkészülést és megvalósítást igényel. A felhasználók reakciójára, a beérkezett számok értelmezésére, az analízisre, a következtetésekre nem léteznek mindenre ráhúzható sablonmegoldások.
  • Measurable – Mérhetőség: A fejlődés elkerülhetetlen a célok mérése nélkül. Ezért már a tervezési fázisban számolni kell a megvalósulás utáni mérésekkel.
  • Attainable – Elérhetőség: Mindig maradj a realitások talaján. Ha a weboldalad forgalma 5 százalékkal nőtt az elmúlt hónapban, akkor reális célkitűzés a 8-10 százalékos további növekedés.
  • Relevant – Relevancia: A kitűzött célod mindig kapcsolódjon a vállalkozásod általános profiljához. A nem releváns célkitűzések nem releváns látogatókat, ügyfeleket fognak eredményezni.
  • Time-bound – Időzítés: Ha nem határozol meg világos határidőket a célod megvalósulására, akkor a fejlődésed nyomon követésével fals adatokat kaphatsz vissza.


1. példa: Blog forgalmának növelése


Specifikusság: Szeretném növelni vállalkozásom blogoldalának forgalmát blogírás segítségével, hogy heti egy bejegyzés helyett heti kettőt publikálok.
Mérhetőség: A cél 10 százalékos növekedés.
Elérhetőség: Blogom forgalma az elmúlt hónapban 5 százalékos természetes emelkedést mutatott. Ezt a számot közösségi megosztásokkal szeretném 10 százalékra gyarapítani.
Relevancia: A bejegyzések elsősorban a termékemmel, vállalkozásommal kapcsolatosak lesznek, ezáltal növelve a márkanevem népszerűségét is.
Időzítés: Jelen hónap vége.
Smart cél: E hónap végén vállalkozásom blogoldalán a heti blogbejegyzés szám duplázásával 10 százalékos látogatószám növekedést szeretnék elérni.

2. példa: Hírlevél feliratkozások növelése


Specifikusság: Szeretném növelni a vállalkozásom hírleveleire való feliratkozásokat oly módon, hogy közösségi oldalamon hirdetést hozok létre.
Mérhetőség: A cél 100 új feliratkozó.
Elérhetőség: A természetes feliratkozókon túl szeretnék újabb potenciális ügyfeleket elérni.
Relevancia: A növekvő hírlevél feliratkozókkal szeretnék releváns, a vállalkozásommal kapcsolatos blogbejegyzéseket megosztani, a hírlevélen keresztül az oldalamra terelni az ügyfeleket.
Időzítés: 3 hónap.
Smart cél: Három hónap alatt szeretnék 100 új hírlevél feliratkozót a vállalkozásom számára, akikkel friss és releváns blogbejegyzéseket szeretnék megosztani akképpen, hogy a hírlevéllel az oldalamra terelem őket.

3. példa: Termékbemutató reklámozása


Specifikusság: Szeretnék megszervezni egy termékbemutatót, melynek reklámozására minél szélesebb réteget kívánok elérni.
Mérhetőség: Az eseményre 100 meghívó készül, ennek függvényében a minimum elvárt résztvevőszám 50.
Elérhetőség: Az előző termékbemutató tapasztalatait felhasználva jelen eseményt optimálisabban hirdetem, így 10 százalékos látogatói növekedést várok.
Relevancia: Az esemény kizárólag releváns közösségekben kerül meghirdetésre, így a termékbemutatón 10 százalékos értékesítési növekedéssel is számolok.
Időzítés: A termékbemutató napja.
Smart cél: Termékbemutató szervezése. Ennek előkészületeként releváns közegekben szeretném hirdetni az eseményt, melyre 50 százalékos érdeklődést, 10 százalékos látogatói növekedést és 10 százalékos termékértékesítési növekedést várok.

You May Also Like