A mondás úgy tartja, hogy ahol kommunikáció van, ott eladás is van. Különösen érvényes ez az internetes értékesítésre, ahol a hatékony eladásokhoz elengedhetetlen a megfelelő szöveges tartalom.
Az e-kereskedelmi értékesítések sikeressé tételét szolgáló tartalommarketing egy olyan stratégia, melynek célja, hogy új közönséget érjen el, növelje a márkaismeretséget, értékes információt adjon az új és a visszatérő ügyfeleknek.
Az internet megjelenésével óhatatlanul kialakult az elektronikus kereskedelem is. Sőt, a világhálón történő vásárlás – nagyrészt kényelmi szempontok miatt – olyannyira népszerűvé vált, hogy mára már az összes adásvétel közel 51 százaléka itt történik. Az amerikaiak 95 százaléka legalább évente egyszer, 80 százaléka pedig legalább havonta keresi fel az internetet vásárlási szándékkal.
Talán nem kell külön hangsúlyoznom, hogy mindez óriási verseny kialakulásához vezetett a kereskedők között. A komoly pénzekre menő vetélkedésben pedig mindinkább az kerül ki győztesként, akinek weboldala megfelelő és hatékony tartalommal rendelkezik. Nem elég ugyanis a tetszetős, modern és gyors honlap, az önmagában mit sem ér értékes tartalom nélkül.
A tartalom és az e-kereskedelem
A legfontosabb tartalom az e-kereskedelem vonatkozásában a szöveg. A szöveges tartalom a termék kiegészítése. Hozzávetőleg azt a funkciót tölti be, mint amikor személyesen az eladónál érdeklődsz az árucikkel kapcsolatban. A jó tartalom tehát – hasonlóan a jó kereskedőhöz – eladja a terméket. A hatékony tartalom létrehozása előtt érdemes feltenned magadnak néhány kérdést.
• Ki vagy te, és mivel foglalkozol pontosan?
• Miért jobb a te terméked, szolgáltatásod a versenytársadénál?
• Kiket céloz meg a terméked, szolgáltatásod?
• Mennyibe kerül nekik?
• Hasznos vagy a leendő vásárlóidnak?
• Mit várnak el tőled a leendő vásárlóid?
A fenti kérdések azért fontosak, mert a webhelyed ideális tartalmi kialakításához meg kell ismerned, és meg kell értened a látogatóid gondolkodását, vásárlási szokását. Minél jobban megérted őket, annál hasznosabb tartalmat tudsz készíteni, ami növeli az elköteleződést és az eladást.
A tartalom típusai
Szöveg
A legfontosabbról – azaz a szövegről – a fentiekben esett szó. Noha szövegnek minden esetben szükséges lennie egy e-kereskedelmi honlapon, egyes árucikkek kapcsán (például ruházat) elengedhetetlen néhány hívogató termékfotó elhelyezése.
Képek
Különösen a tartalommarketing kapcsán mondható el, hogy egyetlen kép többet ér ezer szónál. Ennek ellenére a képes tartalomnak mindig kiegészítő információnak kell szerepelnie a szöveges tartalom mellett. Az önmagában álló fotók ugyanis funkció nélküliek, helyfoglalók, amik a díszítőelemen kívül más szerepet nem igazán töltenek be.
Maradva a ruházat témánál. A termékleírásnak, szöveges tartalomnak nagyszerű kiegészítője lehet egy tökéletes fotó az árucikkről. Azonban szöveg nélkül kizárólag a fénykép nem juttat semmiféle információhoz.
Kiknek ajánlod? Mekkora méretben kapható? Mik a vásárlói visszajelzések? Ezek mind-mind olyan adatok, amiket a szöveges tartalomban osztasz meg a felhasználóiddal.
Videók és infografikák
Az utóbbi pár évben a képek mellett egyre népszerűbb tartalmi elemek a különböző videók és infografikák. Mivel növelik a weboldalon töltött időt és az elköteleződést, hatékonyan segítik az eladás növelését, így marketing szempontból kívánatos eszközök.
Ám – ahogyan az a képeknél is említésre került – kizárólag a termékleírás, szöveges tartalom kiegészítéseként szerepeljenek a weboldaladon.