Célközönséged hatékony elérésének kulcsa a közösségi média erejében rejlik. Ha vállalkozásod jelen van ugyan a szociális hálózatokon, de nem hozza az elvárt eredményt, akkor ez a cikk egyenesen neked íródott.
Sok cégtulajdonos kényelmesen hátradől, miután létrehozott egy közösségi profilt vállalkozása számára. Ezzel ugyan megtettek egy nagyon fontos lépést a szociális médiamarketing felhasználása felé, de pusztán jelen lenni nem elég.
Mit kell tennem a hatékonyság érdekében?
Az első és legfontosabb szabály az egyensúly, azaz a közösségi médiatartalom öt különböző típusának megfelelő aránya.
- Szöveg (blogok és informatív cikkek)
- Kép (hasznos vagy releváns képek, útmutatók, mémek)
- Videó (oktatóanyagok, véleményvideók)
- Audió (zenék, hangfelvételek, podcastok)
Követőid számára hasznos tartalmat kétféleképpen oszthatsz meg: tartalomkészítéssel, illetve már meglévő tartalom felhasználásával.
Tartalomkészítés: Önálló, eredeti cikkek, letölthető anyagok (e-könyvek, esettanulmányok) megosztása. A saját tartalmak létrehozása emeli vállalkozásod színvonalát, profi benyomást kelt rólad, és a téma szakértőjévé avanzsál. Az eredeti tartalmakat a keresőmotorok is preferálják, így például a Google találati listájára is pozitív hatást gyakorolnak.
Tartalom felhasználása: Az eredeti tartalmak létrehozása időigényes, alapos felkészülést igényelnek, és lássuk be, nem is mindenkinek van affinitása hozzá. Mégis, hogyan lehet akkor minőségi tartalmat megosztani a közösségi médiában? Jó alternatíva lehet a harmadik féltől származó releváns tartalmak (blogbejegyzések, cikkek, szociális médiafrissítések) továbbosztása.
Felhasználói szempontból mindegy, hogy melyik változatod osztod meg a követőiddel, a lényeg az, hogy releváns, témába vágó tartalom legyen. A tekintetben viszont, hogy rajongóidat a weboldaladon található blogodra terelheted egy bejegyzés megosztásával – a látogatókból pedig könnyen vásárlók lehetnek –, inkább az eredeti tartalmak létrehozására bíztatnálak.
A követőid elköteleződésének kialakítása
Tehát a hatékonyság kulcsa az öt médiatartalom keverése, illetve a releváns, informatív bejegyzések megosztása, melyek lehetnek egyediek vagy harmadik féltől származók.
Azonban mindezeken túl van egy további fontos momentum: el kell érned, hogy elköteleződjenek az irányodba. Hogy visszajárjanak olvasni, hogy megosszák bejegyzéseidet, hogy minőségi forrásként tekintsenek rád.
Néhány tipp, hogyan növeld követőid elköteleződését:
- Ne félj közösséget teremteni a vállalkozásod számára.
- Ne félj beszélgetést kezdeményezni, véleményt kérni, kérdezni a követőidtől. Minden információ a vállalkozásod jobbá tételét szolgálja.
- Legyél barátságos és hiteles. Hosszútávon mindkét erény kifizetődő.
- Hozd a tudtukra, hogy törődsz velük, és hogy hűségük fontos neked.
- Ösztönözd őket arra, hogy hozzanak létre saját tartalmakat, és osszák meg azt a többiekkel is.
- Avasd be őket a terveidbe, beszélj a következő termékedről, újításodról, stb.
Figyeld meg, hogy melyek azok a tartalmak, melyek nagyobb elérést produkálnak, és célozd be magadnak azt az irányt. Készíts megosztási naptárat, dolgozz előre, így nem fog gondot okozni, hogy rendszeresen friss tartalmat ossz meg a követőiddel.
A bejegyzésekben igyekezz röviden, tömören, áttekinthetően fogalmazni. Mindig győződj meg a leírt információ hitelességéről, mert a tévedés nem csak rád, de egész vállalkozásodra árnyékot vethet.