Nélkülözhetetlen márkaépítési taktikák a kisvállalkozások számára

Szerző képe

By Marketinges

A KKV-k száma évről évre gombamód szaporodik. Ahhoz, hogy versenyben maradhass, ki kell tűnni a tömegből, olyan elismert és megbízható márkát kell építened, amely kiemel téged a konkurensek közül.

Egy megbízható márkanév felépítése azonban nem megy egyik-napról a másikra: részletes tervet kell kidolgoznod és végrehajtanod. A bizalom ugyanis csak lépésről lépésre, kemény munkával vívható ki. Íme néhány marketing tipp, ami segíteni fog neked elindulni a márkaépítés kemény, de kifizetődő útján.

Hozz létre egy nagyon ütős weboldalt

A weboldalad létrehozása sarokpont az online hírnév kiépítésében. Azonban egy honlap elindítását követően nem dőlhetsz hátra, a célközönséged tudtára kell hoznod, hogy jelen vagy a weben, ehhez szükséges lesz az online marketing eszközeit igénybe venned.

Adok néhány tanácsot arra nézve, hogy honlapod sziklaszilárdan állja a sarat a konkurenciáddal szemben.

  • Győződj meg róla, hogy weboldalad optimalizálva van a nagy keresőmotorok számára. Leendő ügyfeleid figyelmének felkeltése érdekében jól kell szerepelned a SERP-ben.
  • Fektess energiát az UX és UI tervezésébe a látogatóid magasfokú elégedettségének kivívására.
  • Weboldalad gyors megjelenésű és gyors reagálású legyen minden eszközön. Fordíts figyelmet arra, hogy mobilon, laptopon és asztali gépen is megfelelő kinézettel rendelkezzen a honlapod.
  • Arccal a biztonság felé! Ha webhelyed továbbra is http eléréssel rendelkezik, válts https-re. Ez növeli a felhasználói élményt és bizalmat ad a látogatóidnak.

Foglalkozz a közösségi médiával

Potenciális ügyfeleid többsége megtalálható a közösségi oldalakon. Ezek a platformok egyedülálló lehetőséget kínálnak neked a piacod bővítésére, illetve a márkád emberi oldalának bemutatására.

Számtalan módszer létezik arra, hogy felkeltsd leendő ügyfeleid figyelmét. Csak néhány példa:

  • Indíts hűségprogramot a Facebookon vagy az Instagramon.
  • Ossz meg érdekes és interaktív tartalmakat.
  • Mutasd be a munkahelyedet, munkatársaidat egy-egy személyes fotóval.
  • Ösztönözd a követőidet a tartalmaid megosztására.
  • Nyerj meg magadnak véleményformáló, ismert közösségi embereket, akik támogatnak téged a márkaépítésben.

Adj személyiséget a márkádnak

Kezeld úgy a márkanevedet, mintha egy élő személy lenne. Ahogyan egy hús-vér embernek is személyisége, egyedisége, sajátos beszédmódja van, úgy a márkád is legyen felismerhető ezer közül is. Használd mindenhol ugyanazt a hangot, nyelvezetet. Akár egy blogbejegyzést írsz, akár Facebook bejegyzést teszel közzé.

Fejezd ki magad vizuálisan

Egy márkanév, egy logó vizuálisan is kifejezi a vállalkozásod küldetését, kiemel a konkurenciából. Törekedj a pozitív érzelmi töltetű színek használatára, kerüld a bonyolultságot, légy könnyen megjegyezhető. Válassz ki egy neked tetsző betűtípust, és csak azt használd a jövőben.

Légy következetes és figyelj az ügyfeleidre

A vásárlók a kiszámíthatóságot szeretik, ezért igyekezz mindig következetesen cselekedni. Figyelj oda, hogyan kommunikálsz a célközönségeddel. Ha például egyszer tegezed őket a közösségi médiában, akkor ne kezdj el máról holnapra magázódni. Törekedj arra, hogy azonnal, valós időben az ügyfeleid rendelkezésére tudj állni.

Legyen küldetésed

A statisztikák azt mutatják, hogy az emberek szeretik az olyan cégeket, melyeknek van valamiféle küldetésük. A társadalmi tudatosság, a közösségek felé fordulás ugyanis az egyik leghatékonyabb módszer egy márka jóhírnevének megteremtésére.

Legyen a vállalkozásod küldetése például a környezettudatosság, az elesett gyermekeken való segítségnyújtás. Gyűjts adományokat karitatív szervezeteknek, vagy szervezz zöld napokat, mely során fákat ültetsz.