A közösségi média marketing kezes bárányként viselkedhet vállalkozásod támogatásában anélkül, hogy fel kellene adnod azokat az előnyöket, melyeket a nagy márkák élveznek. Mit jelent ez pontosan?
A közösségi média egy olyan tér, ahol mindenki egyenlő feltételekkel indul!
A gigászi márkáktól az egy személyes vállalkozásokig. Ha céged jelen van a szociális oldalakon, akkor néhány szempontot érdemes figyelembe venned a hatékonyság fenntartásához, fokozásához.
Fókuszálj egy platformra, de arra határozottan
Mivel a szociális oldalak túlnyomó része ingyen igénybe vehető, ezért csábító lehet a gondolat, hogy a lehető legtöbb platformon jelen legyen a vállalkozásod. Erről az elaprózódásról azonban én lebeszélnélek. Ha mindenhol jelen akarsz lenni, az azt fogja jelenteni, hogy igazán sehol sem vagy jelen.
A kezdeti időkben koncentrálj egyetlen közösségi médiára. Miután megismerted annak minden apró részletét, működését, funkcióit, azután regisztrálj csak egy újabbra.
Hozz létre egy blogot
A blog egy roppant hasznos és sokoldalú felület, mely segítségedre lesz abban, hogy üzleti tevékenységed a csúcsra járjon. Ha vállalkozásod rendelkezik önálló weboldallal, akkor annak egyik aloldalán könnyedén létrehozhatsz egy blogfelületet, az itt létrehozott tartalmakat pedig megoszthatod a közösségi médiában.
A blogírás bizalmat, szakértelmet és elkötelezettséget sugallnak mind rólad, mind pedig a vállalkozásodról. Nem mellékesen a közösségi médiában megosztott tartalmak ingyen reklámként támogatják a vállalkozásodat. Különösen igaz ez a Facebook marketingre.
Készíts érdekes és értékes tartalmat
Napjainkban talán az egyik legfontosabb marketingeszköz a tartalommarketing. A legtöbb vállalkozás számára már nem is kérdés, hogy ügyfeleik elvárják az online kapcsolattartás különböző módozatait. Legyen weboldalad, fel tudják venni veled a kapcsolatot e-mailben, válaszolj a Facebook messengeren történő megkeresésekre.
Mindez azt is jelenti, hogy az online felületeken érdekes és értékes tartalmakkal kell, hogy rendelkezz. Lehet az videó, infógrafika, letölthető kézikönyv, szavazás vagy egy magával ragadó blogbejegyzés.
Ütemezz
Az értékes tartalmak létrehozásának megkönnyítése érdekében segíthetsz magadon, ha havi ütemtervet készítesz. Elő a naptárral, és írj minden napra egy rövid jegyzetet a teendőket illetően. Igyekezz az aktualitásra törekedni, használd ki a szezonális lehetőségeket, az ünnepekben rejlő ötleteket.
Legyél türelemmel
Adj időt a vállalkozásodnak, ne várd a csodát egyik napról a másikra. Kutatások szerint a felhasználóknak négy-öt alkalommal kell találkozniuk egy új márkanévvel, mielőtt a bizalom elkezdene kialakulni felé.
Így ne keseredj neki, ha a kezdeti időkben az interakciók nem hozzák az elvárt eredményeket. Kezeld a helyén a dolgot: egyelőre nem ismernek, de az értékes tartalmak létrehozásával ennek kiküszöbölésén dolgozol.
Mérd az eredményeidet
Elő fog fordulni, hogy egy-egy blogbejegyzésed, videód, Facebook posztod nagyobb érdeklődést vált ki, mint a többi. Figyeld meg és tanulj belőle, hogy mi volt az, ami felkeltette a figyelmet, mit tettél másként, mint az eddigiekben.
A közösségi média marketingnek két zászlóshajója van: a mérés és a tanulás. Optimális esetben a kettő egymás mellett szeli a vizeket.
Kezdd el még ma
Egy ideje már fut a vállalkozásod, de nincs még egyetlen szociális oldalad sem? Nyiss egy Facebook üzleti oldalt, egy Google vagy Twitter fiókot, és kezdd el tanulni a közösségi média marketinget.
Borítékolható ugyanis, hogy a versenytársaid már réges-régen a célközönségükkel kommunikálnak, blogolnak, videós anyagokat hoznak létre.