A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint diadalmaskodott A hirdetésalapú előfizetési modellje

Szerző képe

By Marketinges

Netflix nemrég közzétette a 2024-es második negyedévi eredményeit, amelyek ismételten megerősítették vezető szerepét a streaming piacon. Az adatok szerint a vállalat nemcsak a bevételi várakozásokat múlta felül, hanem jelentős növekedést is elért az előfizetők számában, köszönhetően az új, hirdetésalapú előfizetési modell bevezetésének.

Erős pénzügyi eredmények

A Netflix bevétele a második negyedévben 17%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, elérve a 9,5 milliárd dollárt. Ez enyhén meghaladta az elemzők által várt 9,53 milliárd dollárt. A vállalat emellett jelentős növekedést ért el a részvényenkénti eredményben is, amely 4,88 dollár lett, szemben az előrejelzett 4,73 dollárral. A nettó nyereség 44%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, elérve a 2,15 milliárd dollárt.

A hirdetésalapú előfizetési modell sikere

A hirdetésalapú előfizetések 34%-kal nőttek a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ez a növekedés a Netflix számára jelentős bevételi forrást jelent, mivel az olcsóbb, hirdetésalapú előfizetők száma a rendelkezésre álló piacokon több mint 45%-át teszik ki az új előfizetőknek. A 2022-ben indított hirdetésalapú modell továbbra is az előfizetői növekedés egyik fő hajtóereje, habár a cég elismeri, hogy a hirdetési bevételek csak 2025-től várhatóan válnak jelentős hozzájárulóvá.

Diverzifikált növekedési stratégiák

A Netflix 2022-es lassuló előfizetői növekedésére reagálva diverzifikálta bevételi stratégiáit. Májusban bejelentették saját hirdetési platformjuk bevezetését, ezzel megszakítva partnerségüket a Microsofttal. Ezen túlmenően a Netflix élő sportközvetítésekbe is belekezdett, például NFL mérkőzéseket közvetítenek karácsonyi napokon a következő három évben, amely várhatóan további hirdetési bevételeket generál. Ted Sarandos társigazgató elmondta, hogy az élő TV-tartalmak jelentős nézettséget és izgalmat generálnak a nézők körében, ami vonzóvá teszi azokat a hirdetők számára is.

Jövőbeli kilátások

A Netflix globális fizetett előfizetései 16,5%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, elérve a 278 milliót. A cég azonban bejelentette, hogy 2025-től nem közli negyedéves előfizetői számait vagy az egy felhasználóra jutó átlagos bevételt, helyette a bevételre és a működési marginra összpontosítanak, az ügyfél-elégedettséget pedig a nézett idő alapján mérik majd.

A Netflix második negyedéves eredményei egyértelműen mutatják, hogy a vállalat sikeresen alkalmazkodik a változó piaci környezethez és folyamatosan innovatív megoldásokat keres a növekedés fenntartására. A hirdetésalapú előfizetési modell bevezetése, az élő sportközvetítések és az új hirdetési platform mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Netflix megőrizze vezető pozícióját a streaming szolgáltatások piacán.