Bejelentkezés
MARKETINGLIFE.HU

MARKETING
LIFE

marketing

Info

MARKETINGLIFE.HU
/2010/06/thomas-marketing-titkok-a-rajzfilmek-vilagabol/

Thomas - marketing titkok a rajzfilmek világából | Marketing | Business | Kult | LIFE

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű kids stratégiáját a szigetországban, sőt a színes manók történeteit sikerült több országba is eladni.

Legújabb twittek

Gyakornok (belső kommunikáció és személyügyi marketing terület) http://t.co/MMJ51jEh2G #indapress #friss #állás

#indapress #friss Gyakornok (belső kommunikáció és személyügyi marketing terület) http://t.co/y9Z5pWncoP #állás

. http://t.co/C7zmmXzind technology http://t.co/vNNnxF1CLP

#ubertattoo do dia... por Fábio Monnerat | Über Fashion Marketing - #ubertattoo do dia... Barba,... http://t.co/qmhTNNk83Q

#Technology http://t.co/VmziB1cUv5 technology http://t.co/kGhOGAotjW

#uberman - Fabio Queiroz o über R.P de SP por Fábio Monnerat | Über Fashion Marketing -  No... http://t.co/ZBB1BhycgZ

Más Marketing is out! http://t.co/qX6PJ8CFY4

#technology http://t.co/ypMatajVDj technology http://t.co/KXkEZBbcqW

Moda masculina: You Say Geek, I Say Unique - GQ Style UK por Fábio Monnerat | Über Fashion Marketing... http://t.co/3QSsprY5cR

^ http://t.co/HYFdQ7cwqK technology http://t.co/ihQTdCo8e7

. http://t.co/FsCz0x6JF6 technology http://t.co/3J8IJfDiEZ

"Az Apple bezzeg sosem csinálna olyan direkt marketing akciókat, mint Ti!" Hehe :) Kivéve, hogy ők is a... http://t.co/jC4eQ5M3tE

@_vvega_ és az az ok, h a közönség nem reagált jól a marketing anyagokra, és decemberben biztos többen nézik…

@stilusesegyeb Kereskedelem és marketing az egyik, a másik komm média.

@htbarca No vestir la samarreta blaugrana per màrketing és un altre pèrdua d'identitat.

Tetszett egy videó (@YouTube): http://t.co/bdmYo3qqdn – ▶ Local Search For Dentists™ Graig Presti Dental Marketing Expert

New post: Seo Fernandez - Intenso (Kizomba) http://t.co/3pKj3RWMJI #Trafico #Web #SEO #Marketing #Online #Pocicionamiento

^ http://t.co/KHz6XOwMhP technology http://t.co/QP1pE2ClNf

A legfrissebb 'Marketing / Reklám / Média / PR' álláshirdetések: Áruforgalmi és marketing asszisztens (Sopron)... http://t.co/JDYPZIb5va

@makszydora @horrowley Akkor lehet. De nem a marketing a célom.

^ http://t.co/r9Q9tMWGti technology http://t.co/WUJHgChlmU

rajkulkarni28: Kellogg on Marketing: http://t.co/UHZ6bQGnj2 http://t.co/FqQb4mndRF http://t.co/DPw9xHc4l0 http://t.co/HZf7Cw5zLW

ONLINE MARKETING!!! Internetes cég, nem 8órai munkára, munkatársakat keres! fizetés Euróban. http://t.co/aVGTS331T4 http://t.co/97GAtwNr9c

ONLINE MARKETING!!! Internetes cég, nem 8órai munkára, munkatársakat keres! Fizetés Euróban. http://t.co/aVGTS331T4 http://t.co/jGHBH1xmRj

@_arctickiss de a marketing meg a gazd.jog üdítő ebben a félévben

Digital Marketing http://t.co/V6iwhwctK2 technology http://t.co/FbCDfruAt8

http://t.co/Hy0PKlwsMn http://t.co/053gTqdDIi technology http://t.co/eGDGKFc9kg

#Technology http://t.co/hykYf17pzE technology http://t.co/mKct74N2iH

'Cyber Monday en Perú 2012 #infografia #infographic #marketing #ecommerce: ' http://t.co/qH4TTU2ztd #MarketingDigital

'Cyber Monday en Perú 2012 #infografia #infographic #marketing #ecommerce: ' http://t.co/QerVNcin4T

Digital Marketing http://t.co/iTgkDsX5wX technology

http://t.co/JpNNLmD65b http://t.co/KsF5OyfiXu technology http://t.co/4pMXtP2rSj

Máster Marketing Online http://t.co/RZFDbE6NtH

Digital Marketing http://t.co/6ejOaz4toB technology http://t.co/dhpbB831qv

^ http://t.co/f4x9qfOjLk technology http://t.co/SSl3EmheGj

Más Marketing is out! http://t.co/Mn74oZqrkP

:) http://t.co/RBttu370fq technology http://t.co/u7i5kOrded

#Technology http://t.co/fJMBOx7N2L technology http://t.co/dRG4me6dD5

#jobs4u #jobs Digital Marketing, [Tucson, #AZ] http://t.co/iHZ3CvLbbY #marketing

Keresés

Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű “kids” stratégiáját a szigetországban, sőt a színes “manók” történeteit sikerült több országba is eladni. Ezt követően jöttek a botrányok, amelyek általában azokhoz a színészekhez kapcsolódtak, akik a jelmezekbe bújtak. 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik Őt addig megformálták.

A botrányok következtében egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a mesesorozatot a Monte Carló-i televíziós vásárra már el sem viszi. A botrányokkal egyidőben felmerült a mesesorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredménye több millió Fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges, és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Kellett egy másik kiút. Egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben. Sajnos a költségek nem lehettek akkorák, mint a Tele esetében, így rajzfilmről szó sem lehetett, hanem egy élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehetett úgy venni, hogy nem kellett több ezer Fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. Sajnos a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A heti egy, 26 perces adásra redukált Tele még mindig több nézőt hozott, mint a Banán1 (B1) és Banán2 (B2). Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív. Néhány hónap alatt kirajzolódott, hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Ekkor már több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, a családok nagy ünnepe, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben napi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit. Irány az archívum.

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese. Ekkor még csak 2000-et írtunk.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor döntöttek úgy, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió Fontot hozott a gyártó BBC-nek. A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő narráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játsszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

Szöllősi Gábor

Hozzászólhat, vagy hivatkozhat erre a bejegyzésre.

Egy hozzászólás ehhez: “Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából”

  1. Barna László szerint:

    Kisfiam 4 éves már kezd kinőni belőle, de nálunk is több 10.000 Ft-nyi Thomas készlet van.
    A rajzfilm eladta magát, volt mire építeni a a gépezeted.
    Gyűjtsd össze mind!!

Szóljon hozzá!

Powered by WordPress | See the Latest Cell Phone Deals at Bestincellphones.com. | Thanks to Bank CD Rates, Credit Cards and Binaural beats
Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia