Bejelentkezés
MARKETINGLIFE.HU

MARKETING
LIFE

marketing

Info

MARKETINGLIFE.HU
/2010/06/thomas-marketing-titkok-a-rajzfilmek-vilagabol/

Thomas - marketing titkok a rajzfilmek világából | Marketing | Business | Kult | LIFE

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű kids stratégiáját a szigetországban, sőt a színes manók történeteit sikerült több országba is eladni.

Legújabb twittek

Nagyjából egyetértek :) A 4. pont nagyon fontos! Pont erről írok Nektek egy szuper könyvet, aminek már az utolsó... https://t.co/ImBn6Dbqoo

Saját marketingügynökséget alapított Török Monika - https://t.co/5WNrmodn7f https://t.co/HRuODg3a86

Vilma - Virtual Marketing | A munkahely választás szempontjai https://t.co/suH9TCpjeP

Tudástár újratöltve. Régi tudástárunkat újra elkezdtük tölteni, hogy a marketing alapokat mindenki... https://t.co/ozk8vAlnXu

@RageHu @Bate81 látod? marketing!

Gasztronómiában dolgozol, és szeretnéd ha a marketing stratégiád által a bevételeid is növekednének? Olvasd el,... https://t.co/7VYnRhdQYF

Mennyire osztogatod könnyen a lájkjaid? Dobd kommentbe a saját értéked! https://t.co/gPeNKouxrk Ezen a linken... https://t.co/IpokShOT1T

Digital Marketing Intern - Canyon Ranch - Tucson, AZ https://t.co/XYZJFqbc3N Job Tucson

The latest Kati Mai Újságja! https://t.co/g0x22XHtxD Thanks to @lberes #trump #marketing

@TristanLavender leesze https://t.co/hql8jUvdBj

Infografia_Marketing Digital en datos.jpg https://t.co/MLuBRh7jkd

#CustomCut #GatorFoam #Dimensional #Logos + #Install for CSI #winnipeg #ywg #marketing #signs #fastsigns #local… https://t.co/vhku8N4Y83

Fogadjátok sok szeretettel a Marketing Masters előadójával, Horváth Magyary Nórával készített rövid interjút. https://t.co/qjnPes0lfY

A legfrissebb Marketing / Reklám / Média / PR álláshirdetések Marketing és web munkatárs... https://t.co/t9O9moKNnM

Marketing MKB Cseo-BOX, Veldhoven https://t.co/WWBjtDoFkd

Marketing MKB Cseo-BOX, Veldhoven https://t.co/1igeeQ69Wj

A rendezvényen a Twitter-fal csodálatosan működik. Van hivatalos tweet marketing részről. Kérdéseket is lehet felte… https://t.co/klQEiYP1Hu

RT @mesebalogh: A Twitter használata - Kisokos kezdőknek https://t.co/mRTULB2tHP

A Twitter használata - Kisokos kezdőknek https://t.co/mRTULB2tHP

Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben! Egy újabb cikkünk, mely a jövő évi online marketing... https://t.co/CecQqA1jkn

RT @averesszilard: arra jöttem rá, hogy a Lemonade azért is zseniális marketing szempontból, mert eddig asszem 3 klip került fel belőle you…

AEgy újabb darab az Old Spice szórakoztató reklám sorozatából. https://t.co/5euNkKhtox #oldspicereklám #marketing #reklám

Weboldal készítés és Online marketing https://t.co/yiUqr7Capy @YouTube által

#Pharmaceuticals Adjupanrix : https://t.co/EYXAq9vTQJ #MRX #Surveys #Statistics #MarketResearchReport #Forecasts #Demand #Marketing

Visítanos: https://t.co/Pc9FXrggK8 #limpieza #conserjeria #publicidad #mercadeo #marketing #marketingdigital… https://t.co/ImID0mSEBk

A legfrissebb Marketing / Reklám / Média / PR álláshirdetések Marketing és web munkatárs... https://t.co/Z1H8Hy9FtL

Technology is #changingthegame #marketingcreativity #notbythebook #EMMK https://t.co/ycqGADazCd https://t.co/quZtl5dE3P

Fogadjátok sok szeretettel a Marketing Masters előadójával, Szollár Domokossal készített rövid interjút. https://t.co/uHB5aYXMmX

💻📠 IRODAI DIÁKMUNKA A 13. KERÜLETBEN! --------------------------- Infók és jelentkezés: https://t.co/GZexFQoHQO... https://t.co/4OTpY6fgQn

Marketing asszisztenst keresnek Sopronba! Jelentkezz még ma, ha van: - szakirányú végzettséged vagy hasonló... https://t.co/6Pz0Spkkw8

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

Keresés

Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű “kids” stratégiáját a szigetországban, sőt a színes “manók” történeteit sikerült több országba is eladni. Ezt követően jöttek a botrányok, amelyek általában azokhoz a színészekhez kapcsolódtak, akik a jelmezekbe bújtak. 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik Őt addig megformálták.

A botrányok következtében egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a mesesorozatot a Monte Carló-i televíziós vásárra már el sem viszi. A botrányokkal egyidőben felmerült a mesesorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredménye több millió Fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges, és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Kellett egy másik kiút. Egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben. Sajnos a költségek nem lehettek akkorák, mint a Tele esetében, így rajzfilmről szó sem lehetett, hanem egy élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehetett úgy venni, hogy nem kellett több ezer Fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. Sajnos a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A heti egy, 26 perces adásra redukált Tele még mindig több nézőt hozott, mint a Banán1 (B1) és Banán2 (B2). Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív. Néhány hónap alatt kirajzolódott, hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Ekkor már több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, a családok nagy ünnepe, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben napi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit. Irány az archívum.

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese. Ekkor még csak 2000-et írtunk.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor döntöttek úgy, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió Fontot hozott a gyártó BBC-nek. A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő narráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játsszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

Szöllősi Gábor

Hozzászólhat, vagy hivatkozhat erre a bejegyzésre.

Egy hozzászólás ehhez: “Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából”

  1. Barna László szerint:

    Kisfiam 4 éves már kezd kinőni belőle, de nálunk is több 10.000 Ft-nyi Thomas készlet van.
    A rajzfilm eladta magát, volt mire építeni a a gépezeted.
    Gyűjtsd össze mind!!

Szóljon hozzá!

Powered by WordPress | See the Latest Cell Phone Deals at Bestincellphones.com. | Thanks to Bank CD Rates, Credit Cards and Binaural beats
Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia