Bejelentkezés
MARKETINGLIFE.HU

MARKETING
LIFE

marketing

Info

MARKETINGLIFE.HU
/2010/06/thomas-marketing-titkok-a-rajzfilmek-vilagabol/

Thomas - marketing titkok a rajzfilmek világából | Marketing | Business | Kult | LIFE

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű kids stratégiáját a szigetországban, sőt a színes manók történeteit sikerült több országba is eladni.

Legújabb twittek

aula de marketing szsz #asklangers

Tetszett @onlinesiker75 egy videója (@YouTube): http://t.co/4bk75RArKM – Online marketing leckék: Tracey Walker magyarul 2. rész

Tetszett @onlinesiker75 egy videója (@YouTube): http://t.co/TB9YBWtDM1 – Online marketing leckék: Tracey Walker magyarul 1. rész

Hallottad már? Robert Butwin a szakma egyik nagy tanítómestere Magyarországon is járt. 2014-ben az MLM Cruise-on... http://t.co/xayIAPAm3H

Hallottad már? ‘Network Marketing Mesterelme Nap Robert Butwin részlet’ by @mlmsiker on #SoundCloud? #np https://t.co/vFDnmLxQaj

Ez volt február | That was #2015februar for #Youtube http://t.co/PYt8luFNwS #youtubemarketing

#Technology http://t.co/IFQaG2iIoj technology http://t.co/wzuA1axXcX | MakTopvega #dreamdomains http://t.co/WkXr8C1Jca

#Technology http://t.co/OEDAP7x7zw technology http://t.co/qfoDSIdN0v

Programozott vásárlás pro és kontra - Marketing - http://t.co/bKAFA7GdDr http://t.co/QYws8Y3YMQ @sharethis által

#Technology http://t.co/hmi7Wo8o4X technology http://t.co/BWu3R4He8d

Digital Marketing http://t.co/G8kapcyPR5 technology http://t.co/IVqiuaD3X8 | ScottOkaYOU #dreamdomains http://t.co/ndP2yv8d0b

#technology http://t.co/yfpGiLwVoD technology http://t.co/wuVcJndENT

Digital Marketing http://t.co/hk5Optbo9D technology http://t.co/8ZDM8F16mz

Digital Marketing http://t.co/P4a4XPUHyJ technology http://t.co/tETpkcsxoJ

^ http://t.co/fhsSfJwXnt technology http://t.co/7Py23TTrn0

. http://t.co/8jFrQ84Nos technology http://t.co/pZaTq1x5bo

Ismerd meg az Online Marketing stratégia építő elemeit 5 lépésben! Kattints a linkre!... http://t.co/3eXN7An7F5

Ismerd meg az Online Marketing stratégia építő elemeit 5 lépésben! Kattints a linkre!... http://t.co/errGaMDh8j

5 #Content #Marketing Ideas for March 2015 http://t.co/rpln6VM0u8 | mcraegj http://t.co/BkogIXkVAH #ContentIsUs… http://t.co/ZQCLyzVQWc

#technology http://t.co/31AWBjs4cK technology http://t.co/BcwsRlsaCF

. http://t.co/Nu9FgjoRVO technology http://t.co/TvECZOvpad

^ http://t.co/h5iDQ1jJZi technology http://t.co/g0DanPEz4v

. http://t.co/aCbE2zZgHf technology http://t.co/rVvfL6nBeG

Digital Marketing http://t.co/Mq1QRr0QFr technology http://t.co/8oWhhR7Bc2

Más Marketing is out! http://t.co/MZ9d1ybzBy Stories via @MATrabado

Digital Marketing http://t.co/EwBt4MswPc technology http://t.co/BMdwp4rCEK

. http://t.co/uaGV29BNB5 technology http://t.co/PITOTdlFkl

#Vacature: Product Marketing Manager Prosthetics bij Össur Europe BV (Son): http://t.co/EW8KIoyokQ #Marketing #Communicatie

. http://t.co/wliYmntFSS technology http://t.co/jc9jERoFaP

Van pár marketingelt marketing fotónk a Jurassic World dínóiról... kivéve persze egyről. http://t.co/Wosy8JHThq

. http://t.co/PAcaIHug6h technology http://t.co/5KYsyzKEtH

Digital Marketing http://t.co/JsmvIneIBh technology http://t.co/5bTYI3P4Aj

7 Step Content Creation Strategy for Epic Content Marketing - talán hasznos lehet @HethyJ http://t.co/cZtXhldMlj

@namjisus szép estét! egyébként már azóta itt vagyok, hogy a marketing tanárnődről beszéltél xD

. http://t.co/WXYivtTEV5 technology http://t.co/ZHjkKzILR8

Digital Marketing http://t.co/GLpL9sKWEQ technology http://t.co/VsH129SgTd

♦ő #marketing #smallbusiness #business #digitalmarketing We do it ALL! http://t.co/b35XGX6VfJ http://t.co/HPbezffbyF

. http://t.co/fHzCkqs6DD technology http://t.co/GJLyYl5YfD

Holton Buggs #Business Philosophy in #Network #Marketing: http://t.co/xccbeyrJjk @YouTube által

Keresés

Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű “kids” stratégiáját a szigetországban, sőt a színes “manók” történeteit sikerült több országba is eladni. Ezt követően jöttek a botrányok, amelyek általában azokhoz a színészekhez kapcsolódtak, akik a jelmezekbe bújtak. 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik Őt addig megformálták.

A botrányok következtében egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a mesesorozatot a Monte Carló-i televíziós vásárra már el sem viszi. A botrányokkal egyidőben felmerült a mesesorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredménye több millió Fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges, és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Kellett egy másik kiút. Egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben. Sajnos a költségek nem lehettek akkorák, mint a Tele esetében, így rajzfilmről szó sem lehetett, hanem egy élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehetett úgy venni, hogy nem kellett több ezer Fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. Sajnos a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A heti egy, 26 perces adásra redukált Tele még mindig több nézőt hozott, mint a Banán1 (B1) és Banán2 (B2). Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív. Néhány hónap alatt kirajzolódott, hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Ekkor már több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, a családok nagy ünnepe, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben napi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit. Irány az archívum.

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese. Ekkor még csak 2000-et írtunk.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor döntöttek úgy, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió Fontot hozott a gyártó BBC-nek. A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő narráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játsszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

Szöllősi Gábor

Hozzászólhat, vagy hivatkozhat erre a bejegyzésre.

Egy hozzászólás ehhez: “Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából”

  1. Barna László szerint:

    Kisfiam 4 éves már kezd kinőni belőle, de nálunk is több 10.000 Ft-nyi Thomas készlet van.
    A rajzfilm eladta magát, volt mire építeni a a gépezeted.
    Gyűjtsd össze mind!!

Szóljon hozzá!

Powered by WordPress | See the Latest Cell Phone Deals at Bestincellphones.com. | Thanks to Bank CD Rates, Credit Cards and Binaural beats
Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia