Bejelentkezés
MARKETINGLIFE.HU

MARKETING
LIFE

marketing

Info

MARKETINGLIFE.HU
/2010/06/thomas-marketing-titkok-a-rajzfilmek-vilagabol/

Thomas - marketing titkok a rajzfilmek világából | Marketing | Business | Kult | LIFE

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű kids stratégiáját a szigetországban, sőt a színes manók történeteit sikerült több országba is eladni.

Legújabb twittek

Marketing hadjárat az Apple ellen

Marketing hadjárat az Apple ellen

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

Sokan mondják, hogy a marketing csak lehúzás, csak megvezetés. "Arra jó csak, hogy a [email protected] is el lehessen adni... https://t.co/Md4JPPZUGv

RT @getonfirstpage: Scottsdale, AZ,internet marketing ,Scottsdale, AZ,internet marketing SEO,Scottsdale, AZ,internet marketing first page

Entertainment #l72S7 #marketing - Cipő és cipő, women fa babys zanak'osy ഷൂസുകൾ & പാദരക്ഷ https://t.co/dkwIe6bsRF

CRAIVD | Facebook https://t.co/CQVwJYV0nC #domainname #domainnames #marketing #domain #domaintally @domaintally

Vajon ebben az esetben is a kereslet hozta létre ezt a kínálatot? :) #reklám #marketing #kereslet #kínálat https://t.co/ZkCSutuJwX

A marketing egyik hatásos eszköze az érzelmek! https://t.co/yuvY9mE7Dc #YouTube #marketing #reklám #marketingstratéga

Online Marketing Legjobb https://t.co/BCqTiCIH3P #OBAQuality #CRM투자 https://t.co/B4KLQSE68S

kereeen.... https://t.co/OH1qIOIJoJ

Yosuke Nakanishi disertará sobre marketing en Tucumán - @IDEPTucuman @facetuntoficial - https://t.co/NO769OAA50 https://t.co/9hS7Coi5fd

Yosuke Nakanishi disertará sobre marketing en Tucumán - @IDEPTucuman @facetuntoficial - https://t.co/V27G0RCWLX https://t.co/K5vF7lL3nV

Yosuke Nakanishi disertará sobre marketing en Tucumán - @IDEPTucuman @facetuntoficial - https://t.co/0Eo7vwV51Z https://t.co/KVe5sWIH0q

Yosuke Nakanishi disertará sobre marketing en Tucumán - @IDEPTucuman @facetuntoficial - https://t.co/ukAK7LUukp https://t.co/6qWRZKJ06p

"RETRO Véradás a Városmajorban" - marketing.

CRAIVD | Facebook https://t.co/93ozgxPZpb #domainname #domainnames #marketing #domain #domaintally @domaintally

Marketing granulator knives: ELSeJZ

#Pharmaceuticals propofol : Propofol : https://t.co/ppfnDts0pJ #MRX #Surveys #Statistics #MarketResearchReports #Forecast #Marketing

ASISTENTE MÁRKETING ONLINE 2.0 #empleo #redactor #Zaragoza https://t.co/QMF7700DgW

Webfx2 Digital Marketing https://t.co/CA0C8dNFAV

Top Digital Marketing Techniques-Sofia Azam: https://t.co/WXXq6EilkW via @YouTube

A boltban vásárlás akkor vonzzó, ha ad valamilyen plusz élményt. Amiért érdemes egy webáruház helyett a plázát... https://t.co/YyJNxXDvmw

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

Belevaló és bátor tagokat keres a METU Marketing Hallgatói Team csapata! Vár a #marketinghallgatóiteam és a... https://t.co/oSmHjTWTA1

¿Márketing online o márketing offline? https://t.co/2mDSsvFx64 https://t.co/HciGFYbZoY

Heti nyílt marketing - Füstös István https://t.co/4cdZEml0n8 @YouTube által

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/rSoCrv6s05 – Heti nyílt marketing - Füstös István

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

A Rosetta Stone of #marketing technology terminology https://t.co/y2WHpq2yMG (via @chiefmartec & @BedrockData) https://t.co/SuM1XQgm6K

AZ first page,Marketing AZ AC,Marketing AZ HVAC,Marketing AZ ...,

- AZ first page,Marketing AZ AC,Marketing AZ HVAC,Marketing AZ ..

AZ first page,Marketing AZ AC,Marketing AZ HVAC,MarketingAZ ..

Avondale, AZ Internet Marketing for HVAC

HVAC - Plumber Marketing AZ

#DigitalMarketing #seo #socialmedia S T R A N G E by Zoltan Szabo https://t.co/hFp6WbwAsu https://t.co/ooDg6bLmyL

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

Keresés

Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű “kids” stratégiáját a szigetországban, sőt a színes “manók” történeteit sikerült több országba is eladni. Ezt követően jöttek a botrányok, amelyek általában azokhoz a színészekhez kapcsolódtak, akik a jelmezekbe bújtak. 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik Őt addig megformálták.

A botrányok következtében egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a mesesorozatot a Monte Carló-i televíziós vásárra már el sem viszi. A botrányokkal egyidőben felmerült a mesesorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredménye több millió Fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges, és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Kellett egy másik kiút. Egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben. Sajnos a költségek nem lehettek akkorák, mint a Tele esetében, így rajzfilmről szó sem lehetett, hanem egy élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehetett úgy venni, hogy nem kellett több ezer Fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. Sajnos a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A heti egy, 26 perces adásra redukált Tele még mindig több nézőt hozott, mint a Banán1 (B1) és Banán2 (B2). Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív. Néhány hónap alatt kirajzolódott, hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Ekkor már több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, a családok nagy ünnepe, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben napi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit. Irány az archívum.

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese. Ekkor még csak 2000-et írtunk.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor döntöttek úgy, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió Fontot hozott a gyártó BBC-nek. A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő narráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játsszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

Szöllősi Gábor

Hozzászólhat, vagy hivatkozhat erre a bejegyzésre.

Egy hozzászólás ehhez: “Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából”

  1. Barna László szerint:

    Kisfiam 4 éves már kezd kinőni belőle, de nálunk is több 10.000 Ft-nyi Thomas készlet van.
    A rajzfilm eladta magát, volt mire építeni a a gépezeted.
    Gyűjtsd össze mind!!

Szóljon hozzá!

Powered by WordPress | See the Latest Cell Phone Deals at Bestincellphones.com. | Thanks to Bank CD Rates, Credit Cards and Binaural beats
Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia