Bejelentkezés
MARKETINGLIFE.HU

MARKETING
LIFE

marketing

Info

MARKETINGLIFE.HU
/2010/06/thomas-marketing-titkok-a-rajzfilmek-vilagabol/

Thomas - marketing titkok a rajzfilmek világából | Marketing | Business | Kult | LIFE

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű kids stratégiáját a szigetországban, sőt a színes manók történeteit sikerült több országba is eladni.

Legújabb twittek

Az app lehet az elérés jövője? - http://t.co/5WNrmodn7f https://t.co/CAd06S2Fir via @sharethis

5 content marketing előadás egy cikkben! A legjobb tanulási lehetőség, ha blogolásban és céges... http://t.co/oLBSEQJ3UD

#Chemical #CAS 135944-09-1 Fmoc-D-homophenylalanine : http://t.co/da3jHQb3Om #Surveys #MarketResearchReports #Forecasts #Marketing

friss állásajánlat Account Manager (Digital marketing) KF15-11 http://t.co/ac6qwbbVsu

LINK15-eBook-V3-428x238.jpg http://t.co/dEBKwGBgnX

RT @hafizulpijul12: NMIT MARKETING MANAGEMENT MTM2A-F&S: http://t.co/8FT7HwSu6r via @YouTube

NMIT MARKETING MANAGEMENT MTM2A-F&S: http://t.co/8FT7HwSu6r via @YouTube

#Pharmaceutical naphazoline ophthalmic : Naphcon Forte : http://t.co/okBTcKlgXS #Surveys #MarketResearchReports #Forecast #Marketing

Más Marketing is out! http://t.co/GJTlrSMbdb

#Pharmaceuticals meropenem : Merrem : http://t.co/H3VhiuWA9U #MRX #Surveys #Statistics #MarketResearchReports #Forecast #Marketing

Miércoles de APMKT #Pasion #Marketing http://t.co/HwQ4msLKpt

Mrezni Marketing http://t.co/nph3l5lVkx

Mrezni Marketing http://t.co/RvWpJhG6Yz

Mrezni Marketing http://t.co/5WUrIzqflW

Mrezni Marketing http://t.co/qFPVzge6V7

Online marketing munkatársakat keresünk pécsi szoftverfejlesztő megrendelőnk számára. Részletek és jelentkezés... http://t.co/yNy2IcOw42

RT @GaborFelfoldi: Ez az egy kérdés eldöntheti a weboldalad sorsát: http://t.co/QoAfARZYaV #weboldal #marketing #Budapest #reklám #hun http…

@EdwardMcDonnell Intel https://t.co/hC6bNkQkLG Télégence https://t.co/zGYMAvTBWx Integración https://t.co/eV4SgZkcK4 http://t.co/99OdDWYRhj

Márketing 2.0 http://t.co/xpGKtYyDt3

#Chemical #CAS 97731-02-7 2-Fluoro-D-phenylalanine : http://t.co/bpe75D9mgj #Surveys #MarketResearchReports #Forecasts #Marketing

A legfrissebb 'Marketing / Reklám / Média / PR' álláshirdetések: Marketing asszisztens... http://t.co/JI6PuG0Vfr

HTML5 BANNEREK, AVAGY ÉLET A FLASH UTÁN http://t.co/kn5y1xfcKO

#indapress #friss Marketing vezető http://t.co/sFZKLTz2fQ #állás

Marketing vezető http://t.co/eZGl3KEyK5 #indapress #friss #állás

Kreatív Online - A program, ami helyetted gondolkodik http://t.co/NY99lP3hBa

friss állásajánlat MARKETING ÉS REKLÁM MUNKATÁRS - A West Hungária Bau Kft., az építőipari szektor egyik dinamikus... http://t.co/hramaD7mis

Kreatív Online - A Tescóban újra lehet majd lemezeket kapni http://t.co/o3eKkFuZKZ

A Digitáliáról ajánljuk: webfejlesztés marketingeseknek. Még tudtok jelentkezni!:) https://t.co/hJamZTqxuF @sharethis által

#Pharmaceuticals talbutal : Talbutal : http://t.co/tDlbBgTMhs #MRX #Surveys #Statistics #MarketResearchReports #Forecast #Marketing

Kreatív Online - A McDonald's nagyon fontos dolgot jelentett be http://t.co/lDlzCs940M

Oldtech http://t.co/yU4FQJNEO2 #Oldtech #UnitedStates #TacticalStrategicReport #Corporate #Profit #Loss #Marketing #Growth #Revenue

New post: responsável marketing – europa (m/f) http://t.co/fg3aSLH2zl

Jó ügy érdekében úsznak az amsterdami csatornákon rendezett versenyen a Unit4 marketing csapat tagjai. Támogassa itt:http://t.co/G73t6GFSn0

Volvo Technology http://t.co/OZpplnV8VT #VolvoTechnology #Sweden #TacticalStrategicReport #Corporate #Profit #Loss #Marketing #MRX

Caesarcraft http://t.co/1Sy9HBj91P #Caesarcraft #UnitedKingdom #TacticalStrategicReport #Corporate #Profit #Loss #Marketing #Growth

#Pharmaceutical Crixivan : http://t.co/HkYCnH5LvS #MRX #Surveys #Statistics #MarketResearchReport #Forecasts #Demand #Marketing #mrx

friss állásajánlat Marketing asszisztens -   Marketing asszisztens   Partnerünk a világ második legnagyobb, folyam... http://t.co/G0kyvwe5Qp

Ez az egy kérdés eldöntheti a weboldalad sorsát: http://t.co/QoAfARZYaV #weboldal #marketing #Budapest #reklám #hun http://t.co/ZWVERqdjuR

Vajon nemzeti kormányunk közpénzből kikkel üzletel? "A JWT Budapest Marketing a J. Walter Thompson nevű amerikai... http://t.co/68Po5TGAXZ

friss állásajánlat Marketing Specialist - PetShop üzletág - Nemzetközi vállalat marketing munkatársat keres Market... http://t.co/BOUPLY0GWo

Keresés

Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű “kids” stratégiáját a szigetországban, sőt a színes “manók” történeteit sikerült több országba is eladni. Ezt követően jöttek a botrányok, amelyek általában azokhoz a színészekhez kapcsolódtak, akik a jelmezekbe bújtak. 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik Őt addig megformálták.

A botrányok következtében egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a mesesorozatot a Monte Carló-i televíziós vásárra már el sem viszi. A botrányokkal egyidőben felmerült a mesesorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredménye több millió Fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges, és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Kellett egy másik kiút. Egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben. Sajnos a költségek nem lehettek akkorák, mint a Tele esetében, így rajzfilmről szó sem lehetett, hanem egy élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehetett úgy venni, hogy nem kellett több ezer Fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. Sajnos a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A heti egy, 26 perces adásra redukált Tele még mindig több nézőt hozott, mint a Banán1 (B1) és Banán2 (B2). Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív. Néhány hónap alatt kirajzolódott, hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Ekkor már több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, a családok nagy ünnepe, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben napi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit. Irány az archívum.

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese. Ekkor még csak 2000-et írtunk.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor döntöttek úgy, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió Fontot hozott a gyártó BBC-nek. A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő narráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játsszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

Szöllősi Gábor

Hozzászólhat, vagy hivatkozhat erre a bejegyzésre.

Egy hozzászólás ehhez: “Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából”

  1. Barna László szerint:

    Kisfiam 4 éves már kezd kinőni belőle, de nálunk is több 10.000 Ft-nyi Thomas készlet van.
    A rajzfilm eladta magát, volt mire építeni a a gépezeted.
    Gyűjtsd össze mind!!

Szóljon hozzá!

Powered by WordPress | See the Latest Cell Phone Deals at Bestincellphones.com. | Thanks to Bank CD Rates, Credit Cards and Binaural beats
Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia