Bejelentkezés
MARKETINGLIFE.HU

MARKETING
LIFE

marketing

Info

MARKETINGLIFE.HU
/2010/06/thomas-marketing-titkok-a-rajzfilmek-vilagabol/

Thomas - marketing titkok a rajzfilmek világából | Marketing | Business | Kult | LIFE

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű kids stratégiáját a szigetországban, sőt a színes manók történeteit sikerült több országba is eladni.

Legújabb twittek

PR-ügynökséget választott a METU - https://t.co/5WNrmodn7f https://t.co/x7bERRHcB0 via @sharethis

Hogyan mutatja az #IoT kultúra a #Marketinget. #ROI https://t.co/4q1RTWRBvN https://t.co/G3XyaYggpM

@szergelyiphone gyanítom amúgy néha más volt a default wallpaper mint a marketing shotokon lévő, ennek is utána kéne járni

"Így működik az influencer marketing" https://t.co/AJ3HfxbuGM by @pollner on @LinkedIn

Hinned kell magadban és akkor nem érhet kudarc! #siker #marketing https://t.co/8SNgrolk2W

MarketingBizOpp: Want a superior #Online #Bizopp? #Residualincome #Homebiz #Marketing… https://t.co/MWOk1vtCVz https://t.co/esTE968fU9

🎥 Marketing és félelem – @akosbarnoczky @szecsodimlaszlo https://t.co/X8UvxNlCTD #regényírás #forgatókönyvírás https://t.co/Y167k05eoN

8+1 változás a Facebook üzleti felhasználásában https://t.co/rIdBH5sFgU

Ja, azt mondtuk, hogy a Webgalambbal megint ott leszünk és persze meglepetésekkel várunk a Marketing Expón? De... https://t.co/Tk1FW9ejCP

btw hatott az orientációs nap, jó volt a marketing. Kössetek biztosításokat.

Úgy bizony, megint ott leszünk a Webgalambbal, és persze meglepetésekkel a Marketing Expo 2016-on! De addig is,... https://t.co/gBwX27Ugyt

Read Dígítal Busíness & E-Commerce Ma https://t.co/uJbIWky2Z2 MARKETING - E COMMERCE #business #digital #ecommerce FREE MARKETING ADS

Indul a KKV Marketing Díj nevezési időszaka https://t.co/wh4670TqNz #Kreatív https://t.co/nTRYTHoFqh

EXKLUZÍV, csak ezen a héten: KÉRDEZZ A LEGJOBB AGYAKTÓL! - élő videó bonanza a Marketing Commando oldalán Mi ez?... https://t.co/B2GIvXCeCe

Budapest film academy marketing gyakornoki pozíció https://t.co/ER31Nb2VYb

Download Dígítal Busíness & E-Commerce Ma https://t.co/OieKpfRYfB MARKETING - E COMMERCE #business #digital #download FREE MARKETING ADS

RT @Bednopiskaralo: A trik je... https://t.co/E6UjZlkUOO :)

A trik je... https://t.co/E6UjZlkUOO :)

#RRSS #Marketing Facebook, Twitter y Snapchat para vender más @lavanguardia https://t.co/qcIlkYq2h7

[PDF] Internet Alley: Hígh Technology https://t.co/HfhKKrjClt MARKETING - INTERNET TECHNOLOGY #19452005 #alley #center FREE MARKETING ADS

Ha a Cola nem is egészséges, de az biztos, hogy zseniális reklámokat készítenek. https://t.co/cLjsaaLLX7 #reklám #marketing #kreatív

Kevés morbidabb reklámmal találkoztunk eddig :/ #reklám #marketing https://t.co/WXIB84MkEe

- Több nyelvű bejegyzések a Facebook oldalon: ha szeretnéd, ma már egy oldalon, egy gombnyomással egyszerre több... https://t.co/ZyRZRuTAEM

8+1 változás a Facebook üzleti felhasználásában - Online Marketing... https://t.co/XQjEhuzwO4

8+1 változás a Facebook üzleti felhasználásában https://t.co/6TDAkNOAFG

#BusinessShowcase from https://t.co/oYkjSeqVrp: anthonyjoyce.ie #b2b #marketing https://t.co/5IIAC4eScG https://t.co/cSo0kMHd37

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

RT @marcferni: Molt fan! #marketing #yesss https://t.co/XUgatLRnuE

[PDF] Adaptíve Technology for https://t.co/jKeTCug0kU MARKETING - INTERNET TECHNOLOGY #accessible #adaptive #electronic FREE MARKETING ADS

[PDF] Internet, Telematícs and https://t.co/oLYnVw3kZS MARKETING - INTERNET TECHNOLOGY #health #informatics #internet FREE MARKETING ADS

[PDF] Internet, Telematícs and https://t.co/nxS4T1ohu4 MARKETING - INTERNET TECHNOLOGY #health #informatics #internet FREE MARKETING ADS

Bíg Deals EMT Flashcards (Book + Onlíne Quízzes) (EMT Test Pr https://t.co/h0WyqsK9B2 MARKETING - #best #book #deals FREE MARKETING ADS

Bíg Deals Massívely Open:: How Massíve Open Onlíne Courses Ch https://t.co/J8oBKhvmRm MARKETING - #best #books #changed FREE MARKETING ADS

Egy rövid üzenet a 10X Marketing Akadémiáról :-): https://t.co/hWK4NBqmd8 @YouTube által

Neymar inkább gátlástalan, nem rendelkezik Messi viszahuzodásával, ez a rengeteg marketing ami körülveszi én ugyan nem szeretem

Ez a Josefhus 12 olyan marhaságokat ir. Neymar tiszta marketing nem szégyenlős fiu ott üt ahol tud

Neymar inkább gátlástalan, nem rendelkezik Messi viszahuzodásával, ez a rengeteg marketing ami körülveszi én ugyan nem szeretem

Ez a Josefhus 12 olyan marhaságokat ir. Neymar tiszta marketing nem szégyenlős fiu ott üt ahol tud

[PDF] Wíreless Internet: https://t.co/8axCAEc8oh MARKETING - INTERNET TECHNOLOGY #applications #internet #market FREE MARKETING ADS

Keresés

Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából

A mai modern gyermekekre épülő marketingipar 12 évvel ezelőtt a nagy reménységekkel indult Teletabbies BBC sorozatra építette legnagyobb költségvetésű “kids” stratégiáját a szigetországban, sőt a színes “manók” történeteit sikerült több országba is eladni. Ezt követően jöttek a botrányok, amelyek általában azokhoz a színészekhez kapcsolódtak, akik a jelmezekbe bújtak. 

Tinky Winky figuráját már a 3. színész alakította a sorozat végén, mert az alkohol, drog és szexbotrányoktól sem voltak mentesek azok az angol színészek, akik Őt addig megformálták.

A botrányok következtében egyre több ország mondta vissza a megrendeléseket, és egy idő után a BBC jobbnak látta, ha a mesesorozatot a Monte Carló-i televíziós vásárra már el sem viszi. A botrányokkal egyidőben felmerült a mesesorozat megszüntetése, viszont a brit média egyre nagyobb sztárt csinált a manókból. Ennek az eredménye több millió Fontos szerződések lettek (gondoljunk csak a Hamlys-ben eladott több mint 1 millió kabala figurára). Ekkor a BBC marketinges, és PR csapatának meg kellett küzdenie azzal, hogy van egy nagyon híres, nagyon sok pénzt hozó, de társadalmilag nem elfogadott mesesorozat.

Ha egy felnőtteknek szóló programról lett volna szó, akkor azt könnyen meg lehetett volna oldani az esti műsorsávba való helyezéssel, hogy ne szúrja az angol sznob középosztály szemét az a műsor, amelyet a BBC az ő adójukból készít. De egy mesét nem lehet 23:00-kor kezdeni. Kellett egy másik kiút. Egy médiapályázatban kerestek konkurenciát a Teletabbies figuráknak 2000-ben. Sajnos a költségek nem lehettek akkorák, mint a Tele esetében, így rajzfilmről szó sem lehetett, hanem egy élőszereplős mese kellett, amelyet egy kis stúdióban 1-2 kamerával fel lehetett úgy venni, hogy nem kellett több ezer Fontot a számítógépes utómunkára költeni.

Az egyik pályázó egy másik országban már sikerrel futó hétvégi matiné sorozatát tervezte eladni a szigetországban. Ebből született meg az itthon is futó Pizsamás Banánok. Sajnos a mese nem hozta a megfelelő nézettségi adatokat. A heti egy, 26 perces adásra redukált Tele még mindig több nézőt hozott, mint a Banán1 (B1) és Banán2 (B2). Már az alakok elnevezése sem volt valami kreatív. Néhány hónap alatt kirajzolódott, hogy a Banánok nem fogják letaszítani a trónról Tinky Winky-t és a barátait. Viszont nem voltak botrányok, így el lehetett adni több mint 50 országban. Így jutott el a sorozat Magyarországra is.

Ekkor már több mint 3 éve ment a Teletabbies, és közeledett az ezredforduló, a családok nagy ünnepe, amelyet nem lehetett megszínesíteni a téli szünetben napi több olyan Teletabbies epizóddal, amelynek a szereplői drogos szex partikon vettek részt, és a produkciós iroda vezetője a rendőrségről hozta ki a szereplőket, hogy forgatni tudjanak. Ekkor már nem volt idő másra, csak arra, hogy a BBC műsorigazgatóságának munkatársai megoldást találjanak a napi 1-2 órás “gyerek” műsorstruktúra megüresedett helyének a megtöltésére. Itt volt a téli szünet, és csinálni kellett valamit. Irány az archívum.

Az archívumban találtak egy rajzfilmet, amely már 1984 óta ment, nem túl nagy sikerrel, de olcsó volt és a jogdíj sem merítette ki a gyermek-szórakozható osztály költségvetését. Ő volt Thomas a kis kék gőzmozdony. A kilencvenes években az angol Cartoon Network jóvoltából mi is láthattunk Thomas részeket, de akkor még senki nem tudta, hogy mekkora siker lesz ez a mese. Ekkor még csak 2000-et írtunk.

Mivel Thomas-t nem támogatta egy nagy és erős marketinges csapat, így nem lehetett akkora siker, mint a Teletabbies. A téli szünetben megismételt részek, és játékok (ingyenes Thomas kiállítás, ingyenes ajándékok – kifestők) elkezdték ezt a gépezetet beindítani. A heti 10 Thomas rész hozta a Teletabbies heti egy adásának a nézettségét.

2001 első hónapjaiban, a hétvégi gyerekprogramokban egyre több Thomas-t nyomtak a marketingesek. Ingyenes ajándékok ezreit osztogatták olyan helyeken, ahol a gyerekeket el tudták érni.

A téli szünet olyan jól sikerült Thomas-nak, hogy január első hétvégéjén egálba került Tinky Winky-vel, Dipsy-vel, Laa-Laa-val, és Po-val. Ekkor döntöttek úgy, hogy a 365. adás lesz az utolsó, így a BBC utolsó Tele adását 2001 január 5-én tűzte műsorra. Hogy ne legyen olyan hirtelen az eltűnés, 1-2 helyi csatorna ingyen megkapta az ismétlések jogát. Így a BBC képernyőjéről 2001. január 5-én végleg eltűnt a legbotrányosabb saját gyártásban készülő mese, amely minden évben több millió Fontot hozott a gyártó BBC-nek. A Teletabbies sikerét igazolja az is, hogy külön marketing és kommunikációs csapat foglalkozott a sorozattal, és a színészek közel annyit kerestek, mint egy sikeres amerikai filmszínész.

Ekkor indult Thomas karrierje, amely azóta is megállíthatatlan. A siker egyik alapja a sztárokra épülő narráció, amelyet napjainkban Pierce Brosnan (egykori James Bond) fejel meg a munkájával. Mi itthon a Dallasból jól ismert Csankó Zoltán (Bobby Ewing magyar hangja) tolmácsolásában élvezhetjük a kis mozdony történetét. Üzleti szempontból a siker tavaly érte el a csúcsát, amikor szerződést kötöttek 3 mozifilm elkészítésére. Az elsőt már játsszották a hazai mozik is. Mivel ez a film a 3-10 éves célcsoportnak szól, így ezek csak 55 percesek. Ma már nincs olyan játék, amelyből nem lenne Thomas-os változat. Londonban például a 7 emeletes Hamlys játékbirodalomban egy emeletet csak Thomas és a barátai foglalnak el.

Thomas 16 évet várt a sikerre. Jó példa ez arra, hogy ne akarjunk mindent azonnal, mert mindennek megvan a saját ideje! Még akkor is, ha ez egy nem létező gőzmozdonyról szól!

Szöllősi Gábor

Hozzászólhat, vagy hivatkozhat erre a bejegyzésre.

Egy hozzászólás ehhez: “Thomas – marketing titkok a rajzfilmek világából”

  1. Barna László szerint:

    Kisfiam 4 éves már kezd kinőni belőle, de nálunk is több 10.000 Ft-nyi Thomas készlet van.
    A rajzfilm eladta magát, volt mire építeni a a gépezeted.
    Gyűjtsd össze mind!!

Szóljon hozzá!

Powered by WordPress | See the Latest Cell Phone Deals at Bestincellphones.com. | Thanks to Bank CD Rates, Credit Cards and Binaural beats
Motor: WordPress | Sablon: NewWPThemes | Fordítás, testreszabás: PagonyMedia